KARTA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ
innowacja organizacyjno – metodyczna
Imię i nazwisko autorów:
Małgorzata Joniec
Iwona Lisowska
Marzena Szaciłowska
Temat innowacji:
„Zaprogramuj swój sukces”
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 5 im. Janusza Korczaka w Ostródzie
Autorzy: Małgorzata Joniec, Iwona Lisowska, Marzena Szaciłowska
Przedmiot: informatyka
Data wprowadzenia: 02.12.2019 r.
Data zakończenia: 31.05.2020 r.
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klas IV-VIII. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2019/2020 (od grudnia do maja) z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach np. zajęć obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej, raz w tygodniu. Dodatkowa dwudziestu chętnych uczniów z klas
VI-VIII będzie realizowało samodzielnie pod kierunkiem nauczycieli rozszerzony zakres innowacji.
Niniejsza innowacja ma na celu popularyzację programowania wśród dzieci oraz naukę stosowania autentycznych narzędzi programistycznych Python.
Motywacja wprowadzenia innowacji:
Innowacja „Zaprogramuj swój sukces” jest naszą odpowiedzią na priorytety Ministra Edukacji Narodowej oraz Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty - rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne
i celowe wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz podniesienie jakości kształcenia szkół województwa warmińsko-mazurskiego. Chcemy również wykorzystać zdobytą wiedzę na szkoleniach dotyczących programowania a nasi uczniowie są żywo zainteresowani programowaniem i możliwościami z tej umiejętności wynikającymi (udział w konkursach, poszerzanie wiedzy, doświadczanie).
Opis innowacji:
I Wstęp
PO CO INNOWACJA W TEJ SZKOLE?
Innowacja w szkole jest niezbędna do rozwijania umiejętności programowania wśród uczniów Szkoły Podstawowej nr 5 im. Janusza Korczaka w Ostródzie oraz naukę stosowania autentycznych narzędzi programistycznych Python.
II Założenia ogólne
III. Cele innowacji
Cel główny:
Cele szczegółowe:
IV Metody i formy
Nauczyciele realizują następujące zadania:
Uczeń realizuje zadania poprzez następujące formy pracy:
V Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji)
Uczniowie:
Nauczyciel:
VI Tematyka zajęć
Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla II etapu edukacyjnego. Podczas zajęć lekcyjnych realizowane będą następujące zagadnienia:
VII. Ewaluacja
W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel:
Szczegółowa analiza przeprowadzonych kontroli na platformie oraz rozmów i wyników klasyfikacji pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji innowacji.
Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz udostępnione dyrektorowi szkoły.
VIII. Spodziewane efekty
Wpływ na uczniów:
Wpływ na pracę szkoły:
IX Podsumowanie
Niniejsza innowacja ma na celu zaprezentowanie korzyści płynących ze zdobywania umiejętności programowania oraz samodzielnego zdobywania wiedzy zarówno przez uczniów jak i nauczycieli oraz zainteresowania nauką poprzez wprowadzenie nowatorskiej metody pracy.
14-100 Ostróda
ul. Plebiscytowa 50