Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

„The Big Challenge - korzystanie z aplikacji English Every Day do nauki języka angielskiego w szkole i w domu” 2021/2022

KARTA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ

 

Metodyczna

rodzaj innowacji

 

Imię i nazwisko autora:

Wioletta Lebioda

 

Temat innowacji:

The Big Challenge - korzystanie z aplikacji English Every Day do nauki języka angielskiego w szkole i w domu”

 

 

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 5 im. Janusza Korczaka

Autor: Wioletta Lebioda

Przedmiot: język angielski

Data wprowadzenia: 01 październik 2021 r.

Data zakończenia: 28 luty 2022 r.

 

Zakres innowacji:

Adresatami innowacji są uczniowie klasy V b. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2021/2022 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.

Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej, raz w miesiącu.

Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei atrakcyjności zajęć lekcyjnych języka angielskiego z wykorzystaniem technologii informacyjnej i narzędzi TIK. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do nauki języka angielskiego oraz do osiągania postawionych sobie przez uczniów celów. Innowacja ma na celu również zaangażować całą klasę do aktywnego udziału w lekcji oraz zaprezentować możliwości aplikacji English Every Day, z której uczniowie będą korzystać oraz podwyższać swoje kompetencje językowe. Nowa formuła lekcji ma zachęcać większą ilość uczniów do nauki poprzez zabawę, uczestnictwa w Ogólnopolskim Konkursie Języka Angielskiego The Big Challenge oraz osiągania wyższych wyników w konkursie, który organizowany był w naszej szkole po raz pierwszy w roku szkolnym 2020/2021. Wspomniany konkurs jest organizowany również w innych krajach europejskich. Uczniowie będą zachęcani do korzystania w domu z aplikacji English Every Day przygotowującej do konkursu. Będą mogli sprawdzać swoją wiedzę biorąc udział w różnych quizach, w których będą zdobywać punkty i rywalizować między sobą co będzie ich motywowało do dalszej nauki.

 

Motywacja wprowadzenia innowacji:

Innowacja „The Big Challenge - korzystanie z aplikacji English Every Day do nauki języka angielskiego w szkole i domu” - jest moją odpowiedzią na obserwacje pracy uczniów obecnej klasy V B. Klasa charakteryzuje się niskim poziomem motywacji do pracy. Większość uczniów jest mało ambitna i w związku z tym chcę zmienić tę sytuację. Mam nadzieję, że rywalizacja poprzez zabawę wyzwoli w nich chęć do nauki i zdobywania nowych umiejętności, a także chcę wyjść naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego.

Na podstawie moich obserwacji oraz przeprowadzonych diagnoz w pracy w szkole podstawowej nr 5 im. Janusza Korczaka w Ostródzie, zauważyłam, że uczniom najbardziej brakuje systematyczności, powtarzania i utrwalenia materiału nauczanego w szkole. Dlatego też główną przyczyną opracowania innowacji z języka angielskiego była potrzeba zachęcenia uczniów do większego wysiłku włożonego w naukę zarówno w szkole jak i w domu. Uczniowie bardzo chętnie uczą się wykorzystując narzędzia TIK dlatego uważam, że moja propozycja przyniesie pozytywne efekty.

 

Opis innowacji:

I. Wstęp

 

PO CO INNOWACJA W TEJ SZKOLE?

Każde nowe działanie motywuje do pracy zarówno nauczycieli jak i uczniów. Uważam, że wprowadzona przeze mnie innowacja pozwoli otworzyć się wszystkim uczniom na nowe doświadczenia, które spowodują zainteresowanie się przedmiotem.

 

II. Założenia ogólne

 

  1. Innowacja skierowana jest do uczniów klasy V B.
  2. Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:
  • Wykorzystanie narzędzi TIK oraz aplikacji English Every Day przygotowujących uczniów do Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego The Big Challenge,
  • Zapoznanie uczniów i rodziców z celami innowacji,
  • Wdrożenie pracy przy pomocy narzędzi TIK.

 

III. Cele innowacji

 

Cel główny:

  • Wspieranie uczniów w uczeniu się języka angielskiego i przygotowanie do Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego The Big Challenge.

Cele szczegółowe:

  • Poprawa umiejętności językowych,
  • Swobodne posługiwanie się językiem angielskim,
  • Zachęcanie do samorozwoju uczniów,
  • Kształtowanie u uczniów systematyczności w nauce języka angielskiego,
  • Przygotowanie uczniów do Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego The Big Challenge,
  • Comiesięczna analiza raportów postępów pracy z aplikacją.

 

IV. Metody i formy

 

Nauczycielka Wioletta Lebioda co miesiąc realizuje następujące zadania:

  • W pierwszym miesiącu nauczycielka loguje uczniów na stronie https://gamezone.thebigchallenge.com/, następnie raz w miesiącu wykorzystuje aplikację podczas lekcji języka z następującymi grami: Quiz - Mixed Skills, Questions - Listening & Word Order, Verbs - Irregular Verb Forms, Yes/No - Vocabulary & Listening w celu rozwijania umiejętności językowych uczniów,
  • Na stronie https://www.thebigchallenge.com/at/home/switcher-contest/ dostępne są testy konkursowe z lat ubiegłych, które również będą rozwiązywane w szkole i w domu,
  • Analizuje postępy uczniów, przeglądając rankingi osiągnięć uczniów w aplikacji,
  • Prowadzi lekcje wykorzystując metodę praktyczną (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów) oraz metodę CCL Community Language Learning charakteryzującą się stworzeniem przyjaznych warunków do nauki i rozwoju osobowości ucznia poprzez eliminację stresu.[1]

Uczniowie realizują zadania poprzez następujące formy pracy:

  • Praca indywidualna,
  • Praca zbiorowa: praca w grupach lub praca z całą klasą.

 

V. Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji)

 

Uczniowie:

  • Zdobywają wiedzę w sposób kreatywny, gdyż korzystają z narzędzi TIK,
  • Wykorzystują możliwości jakie daje aplikacja Every Day English,
  • Mają możliwość rozwijać swoje umiejętności i kompetencje językowe,
  • Uczą się poprzez zabawę.

Nauczycielka:

  • Wykorzystuje aplikację Every Day English do przygotowania uczniów do Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego The Big Challenge, jedynego znanego nauczycielce konkursu, w którym sprawdzana jest umiejętność słuchania,
  • Stwarza przyjazną atmosferę do nauki,
  • Jest zaangażowana w pracę z całą klasą i motywuje uczniów do nauki, ale zwraca uwagę na indywidualne predyspozycje uczniów.

 

VI. Tematyka zajęć

 

Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla II etapu edukacyjnego. Są one kontynuacją tematyki V klasy, uzupełniają ją oraz poszerzają. Przewidziano realizację 5 bloków tematycznych:

 

  1. What’s your job? - Jaki jest twój zawód?
  2. How does it taste? - Jak to smakuje?
  3. Let’s go shopping. - Chodźmy na zakupy.
  4. Keeping health. - Bądź zdrowy.
  5. That’s entertainment. - Rozrywka.[2]

VII. Ewaluacja

 

W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel przeprowadzi:

  • Ankietę dotyczącą przydatności innowacji,
  • Rozmowy indywidualne i grupowe z uczniami,
  • Rozmowy z rodzicami.

Szczegółowa analiza wyników ankiety, przeprowadzonych rozmów oraz wyników klasyfikacji pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji innowacji w tej klasie.

Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz udostępnione dyrektorowi zespołu.

 

VIII. Spodziewane efekty

 

Wpływ na uczniów:

  • Rozwój uczniów i motywacja ich do dalszej nauki,
  • Zaangażowanie uczniów do samorozwoju i samorealizacji,
  • Ukierunkowanie na właściwe wykorzystanie technologii informacyjnej.

Wpływ na pracę szkoły:

  • Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez wykorzystanie nowoczesnych metod pracy,
  • Rozwój uczniów,
  • Indywidualizacja nauczania - podnoszenie wyników edukacyjnych uczniów,
  • Promocja szkoły w środowisku lokalnym i ogólnopolskim.

 

IX. Podsumowanie

 

Niniejsza innowacja ma na celu zaprezentowanie korzyści płynących z zaangażowania klasy w naukę języka angielskiego. Różnorodne formy pracy wykorzystane podczas innowacji mają na celu zbudowanie pozytywnych relacji w klasie oraz współdziałania i pozytywnej rywalizacji między uczniami, co powinno przenieść się na osiąganie wyższych wyników w nauce uczniów nie tylko podczas konkursu, ale również w kolejnych latach nauki nauczania.

 

[1] https://lingroom.pl/blog/metody-nauczania-jezykow-obcych-jak-wybrac21.09.2021

[2] Junior Explorer 5 podręcznik; Jennifer Heath and Michele Crawford with Marta Mrozik and Katarzyna Kłopska; Nowa Era str. 3

 

Data dodania: 2021-09-19 16:18:04
Data edycji: 2022-01-02 16:32:21
Ilość wyświetleń: 315

Konkursy

Więcej

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej