Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

„The Big Challenge - korzystanie z aplikacji English Every Day do nauki języka angielskiego w szkole i w domu” 2021/2022

KARTA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ

 

Metodyczna

rodzaj innowacji

 

Imię i nazwisko autora:

Wioletta Lebioda

 

Temat innowacji:

The Big Challenge - korzystanie z aplikacji English Every Day do nauki języka angielskiego w szkole i w domu”

 

 

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa nr 5 im. Janusza Korczaka

Autor: Wioletta Lebioda

Przedmiot: język angielski

Data wprowadzenia: 01 październik 2021 r.

Data zakończenia: 28 luty 2022 r.

 

Zakres innowacji:

Adresatami innowacji są uczniowie klasy V b. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2021/2022 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.

Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych, jako element godziny lekcyjnej, raz w miesiącu.

Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei atrakcyjności zajęć lekcyjnych języka angielskiego z wykorzystaniem technologii informacyjnej i narzędzi TIK. Ma ona zachęcać i motywować uczniów do nauki języka angielskiego oraz do osiągania postawionych sobie przez uczniów celów. Innowacja ma na celu również zaangażować całą klasę do aktywnego udziału w lekcji oraz zaprezentować możliwości aplikacji English Every Day, z której uczniowie będą korzystać oraz podwyższać swoje kompetencje językowe. Nowa formuła lekcji ma zachęcać większą ilość uczniów do nauki poprzez zabawę, uczestnictwa w Ogólnopolskim Konkursie Języka Angielskiego The Big Challenge oraz osiągania wyższych wyników w konkursie, który organizowany był w naszej szkole po raz pierwszy w roku szkolnym 2020/2021. Wspomniany konkurs jest organizowany również w innych krajach europejskich. Uczniowie będą zachęcani do korzystania w domu z aplikacji English Every Day przygotowującej do konkursu. Będą mogli sprawdzać swoją wiedzę biorąc udział w różnych quizach, w których będą zdobywać punkty i rywalizować między sobą co będzie ich motywowało do dalszej nauki.

 

Motywacja wprowadzenia innowacji:

Innowacja „The Big Challenge - korzystanie z aplikacji English Every Day do nauki języka angielskiego w szkole i domu” - jest moją odpowiedzią na obserwacje pracy uczniów obecnej klasy V B. Klasa charakteryzuje się niskim poziomem motywacji do pracy. Większość uczniów jest mało ambitna i w związku z tym chcę zmienić tę sytuację. Mam nadzieję, że rywalizacja poprzez zabawę wyzwoli w nich chęć do nauki i zdobywania nowych umiejętności, a także chcę wyjść naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego.

Na podstawie moich obserwacji oraz przeprowadzonych diagnoz w pracy w szkole podstawowej nr 5 im. Janusza Korczaka w Ostródzie, zauważyłam, że uczniom najbardziej brakuje systematyczności, powtarzania i utrwalenia materiału nauczanego w szkole. Dlatego też główną przyczyną opracowania innowacji z języka angielskiego była potrzeba zachęcenia uczniów do większego wysiłku włożonego w naukę zarówno w szkole jak i w domu. Uczniowie bardzo chętnie uczą się wykorzystując narzędzia TIK dlatego uważam, że moja propozycja przyniesie pozytywne efekty.

 

Opis innowacji:

I. Wstęp

 

PO CO INNOWACJA W TEJ SZKOLE?

Każde nowe działanie motywuje do pracy zarówno nauczycieli jak i uczniów. Uważam, że wprowadzona przeze mnie innowacja pozwoli otworzyć się wszystkim uczniom na nowe doświadczenia, które spowodują zainteresowanie się przedmiotem.

 

II. Założenia ogólne

 

  1. Innowacja skierowana jest do uczniów klasy V B.
  2. Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:
  • Wykorzystanie narzędzi TIK oraz aplikacji English Every Day przygotowujących uczniów do Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego The Big Challenge,
  • Zapoznanie uczniów i rodziców z celami innowacji,
  • Wdrożenie pracy przy pomocy narzędzi TIK.

 

III. Cele innowacji

 

Cel główny:

  • Wspieranie uczniów w uczeniu się języka angielskiego i przygotowanie do Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego The Big Challenge.

Cele szczegółowe:

  • Poprawa umiejętności językowych,
  • Swobodne posługiwanie się językiem angielskim,
  • Zachęcanie do samorozwoju uczniów,
  • Kształtowanie u uczniów systematyczności w nauce języka angielskiego,
  • Przygotowanie uczniów do Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego The Big Challenge,
  • Comiesięczna analiza raportów postępów pracy z aplikacją.

 

IV. Metody i formy

 

Nauczycielka Wioletta Lebioda co miesiąc realizuje następujące zadania:

  • W pierwszym miesiącu nauczycielka loguje uczniów na stronie https://gamezone.thebigchallenge.com/, następnie raz w miesiącu wykorzystuje aplikację podczas lekcji języka z następującymi grami: Quiz - Mixed Skills, Questions - Listening & Word Order, Verbs - Irregular Verb Forms, Yes/No - Vocabulary & Listening w celu rozwijania umiejętności językowych uczniów,
  • Na stronie https://www.thebigchallenge.com/at/home/switcher-contest/ dostępne są testy konkursowe z lat ubiegłych, które również będą rozwiązywane w szkole i w domu,
  • Analizuje postępy uczniów, przeglądając rankingi osiągnięć uczniów w aplikacji,
  • Prowadzi lekcje wykorzystując metodę praktyczną (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów) oraz metodę CCL Community Language Learning charakteryzującą się stworzeniem przyjaznych warunków do nauki i rozwoju osobowości ucznia poprzez eliminację stresu.[1]

Uczniowie realizują zadania poprzez następujące formy pracy:

  • Praca indywidualna,
  • Praca zbiorowa: praca w grupach lub praca z całą klasą.

 

V. Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji)

 

Uczniowie:

  • Zdobywają wiedzę w sposób kreatywny, gdyż korzystają z narzędzi TIK,
  • Wykorzystują możliwości jakie daje aplikacja Every Day English,
  • Mają możliwość rozwijać swoje umiejętności i kompetencje językowe,
  • Uczą się poprzez zabawę.

Nauczycielka:

  • Wykorzystuje aplikację Every Day English do przygotowania uczniów do Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego The Big Challenge, jedynego znanego nauczycielce konkursu, w którym sprawdzana jest umiejętność słuchania,
  • Stwarza przyjazną atmosferę do nauki,
  • Jest zaangażowana w pracę z całą klasą i motywuje uczniów do nauki, ale zwraca uwagę na indywidualne predyspozycje uczniów.

 

VI. Tematyka zajęć

 

Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla II etapu edukacyjnego. Są one kontynuacją tematyki V klasy, uzupełniają ją oraz poszerzają. Przewidziano realizację 5 bloków tematycznych:

 

  1. What’s your job? - Jaki jest twój zawód?
  2. How does it taste? - Jak to smakuje?
  3. Let’s go shopping. - Chodźmy na zakupy.
  4. Keeping health. - Bądź zdrowy.
  5. That’s entertainment. - Rozrywka.[2]

VII. Ewaluacja

 

W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel przeprowadzi:

  • Ankietę dotyczącą przydatności innowacji,
  • Rozmowy indywidualne i grupowe z uczniami,
  • Rozmowy z rodzicami.

Szczegółowa analiza wyników ankiety, przeprowadzonych rozmów oraz wyników klasyfikacji pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji innowacji w tej klasie.

Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz udostępnione dyrektorowi zespołu.

 

VIII. Spodziewane efekty

 

Wpływ na uczniów:

  • Rozwój uczniów i motywacja ich do dalszej nauki,
  • Zaangażowanie uczniów do samorozwoju i samorealizacji,
  • Ukierunkowanie na właściwe wykorzystanie technologii informacyjnej.

Wpływ na pracę szkoły:

  • Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez wykorzystanie nowoczesnych metod pracy,
  • Rozwój uczniów,
  • Indywidualizacja nauczania - podnoszenie wyników edukacyjnych uczniów,
  • Promocja szkoły w środowisku lokalnym i ogólnopolskim.

 

IX. Podsumowanie

 

Niniejsza innowacja ma na celu zaprezentowanie korzyści płynących z zaangażowania klasy w naukę języka angielskiego. Różnorodne formy pracy wykorzystane podczas innowacji mają na celu zbudowanie pozytywnych relacji w klasie oraz współdziałania i pozytywnej rywalizacji między uczniami, co powinno przenieść się na osiąganie wyższych wyników w nauce uczniów nie tylko podczas konkursu, ale również w kolejnych latach nauki nauczania.

 

[1] https://lingroom.pl/blog/metody-nauczania-jezykow-obcych-jak-wybrac21.09.2021

[2] Junior Explorer 5 podręcznik; Jennifer Heath and Michele Crawford with Marta Mrozik and Katarzyna Kłopska; Nowa Era str. 3

 

Data dodania: 2021-09-19 16:18:04
Data edycji: 2022-01-02 16:32:21
Ilość wyświetleń: 386

Konkursy

Więcej

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej