Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

PROJEKT EDUKACYJNY NIE DLA CYBERPRZEMOCY - STARSI UCZĄ MŁODSZYCH

PROJEKT EDUKACYJNY  NIE DLA CYBERPRZEMOCY - STARSI UCZĄ MŁODSZYCH

PROJEKT EDUKACYJNY

"NIE DLA CYBERPRZEMOCY - STARSI UCZĄ MŁODSZYCH"

 

Projektem edukacyjnym z informatyki „Nie dla cyberprzemocy – starsi uczą młodszych” objęci byli uczniowie kl. I-VIII.

Projekt miał na celu:

  • zwiększenie świadomości o zagrożeniach jakie niesie za sobą korzystanie z Internetu,
  • poznanie dobrej i złej strony Internetu,
  • poznanie zjawiska cyberprzemocy,
  • poznanie rodzajów i form cyberprzemocy,
  • poznanie skutków przemocy w Internecie,
  • poznanie sposobów bezpiecznego korzystania z Internetu,
  • nauka postępowania wobec zjawiska cyberprzemocy.

Młodzież z klas IV-VIII w miesiącu lutym na zajęciach informatycznych oraz projekcie matematyczno-informatycznym pogłębiała swoją wiedzę na temat zjawiska cyberprzemocy. W tym celu oglądali filmy, prowadzili dyskusje i debaty. Na koniec przeprowadzonego cyklu zajęć uczniowie wykonali prezentacje multimedialne oraz chmury wyrazowe na temat bezpieczeństwa w sieci, w taki sposób jakby chcieli przekazać swoją wiedzę młodszym kolegom z kl. I-III. Autorzy najlepszych prac: Karolina Urbanowicz, Karolina Turulska, Hanna Synowiec, Szymon Wiśniewski, Krystian Witek, Michał Bujak i Wiktor Bogusz mieli zaprezentować je na zajęciach komputerowych w kl. I-III. W tym celu został opracowany w porozumieniu z nauczycielami informatyki kl. I-III harmonogram zajęć dla klas młodszych. Lekcje prowadzone przez starszych kolegów miały się odbyć w terminie 10.03 – 13.03.2020 r. Niestety ze względu na zamknięcie szkół z powodu zagrożenia COVID-19 (koronawirus) przeprowadzone zostały tylko dwie lekcje (w kl. I A i II B).

Prowadzone zajęcia przez młodzież ze starszych klas bardzo podobały się młodszym kolegom. Nauczyciele kl. I-III obserwujący lekcję ocenili celująco starszych uczniów.

Dzięki projektowi młodzież z klas IV-VIII nie tylko pogłębiła swoją wiedzę na temat cyberprzemocy, ale również doskonaliła umiejętności wykonywania prezentacji multimedialnych oraz plakatów w chmurach wyrazowych. Uczniowie mogli również przekonać się jak trudny jest zawód nauczyciela. Młodsze dzieci doświadczyły, jak to jest być uczonym przez starszych kolegów. Byli bardzo zainteresowani tym, co mają im do przedstawienia. Bardzo chętnie uczestniczyli w lekcji, zadawali pytania i aktywnie odpowiadali na zadawane im pytania.

Biorąc pod uwagę powyższe obserwacje, należy po powrocie do szkoły zaplanować podobne działania, które pozwolą wzajemnie uczyć się od siebie uczniom oraz samodzielnie pracować nad swoim rozwojem.

Data dodania: 2020-03-31 08:47:39
Data edycji: 2020-06-25 08:54:09
Ilość wyświetleń: 767

Konkursy

Więcej

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej