KARTA INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ
METODYCZNA
rodzaj innowacji
Imię i nazwisko autora:
MAJA OLSZEWSKA
Temat innowacji:
„PISZEMY, CZYTAMY, WYSYŁAMY”
Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W OSTRÓDZIE UL.PLEBISCYTOWA 50
Autor: MAJA OLSZEWSKA
Przedmiot: ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
Data wprowadzenia: WRZESIEŃ 2022
Data zakończenia: MAJ 2023
Zakres innowacji:
Adresatem innowacji jest uczeń klasy Va oraz kilkoro uczniów szkół podstawowych z różnych rejonów Polski. Czas realizacji innowacji obejmuje okres dziewięciu miesięcy z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć rewalidacji indywidualnej raz w miesiącu. Podczas tych zajęć uczniowie zajmą się pisaniem do siebie listów, pocztówek i przygotowaniem drobnych upominków.
Niniejsza innowacja ma na celu szerzenie idei integracji rówieśniczej oraz propagowanie tradycyjnych metod komunikowania się.
Ma ona zachęcać i motywować ucznia do nawiązywania wzajemnych pozytywnych relacji rówieśniczych, poznania siebie i miejscowości, w której się uczy z wykorzystaniem tradycyjnej metody wymiany informacji.
Motywacja wprowadzenia innowacji:
Innowacja „Czytamy, piszemy, wysyłamy” jest moją odpowiedzią na kultywowanie tradycji epistolograficznej a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla drugiego etapu edukacyjnego.
Pisanie listów ćwiczy wyobraźnię oraz rozwija kreatywność. Możliwość korespondowania otworzy uczniów na świat i nowe przyjaźnie, stworzy wspaniałą okazję do wzbogacenia wiedzy, ponadto wpłynie pozytywnie na rozwój emocjonalny i społeczny dziecka, nauczy empatii i szacunku, stworzy możliwość dawania radości innym.
Opis innowacji:
I Wstęp
Wdrożenie innowacji ma na celu wspieranie rozwoju i zainteresowań ucznia, kreatywność i wyobraźnię. Realizacja założonych zadań przyczyni się do zwiększenia umiejętności w zakresie redagowania i pisania , rozwinie kompetencje komunikacyjne, nauczy prowadzenia kulturalnej korespondencji. Oprócz korzyści w postaci zdobycia wiedzy i umiejętności realizacja innowacji stworzy możliwość otwarcia się na nowe znajomości koleżeńskie poza szkoła macierzystą.
II Założenia ogólne
III Cele innowacji
Cel główny: szerzenie idei integracji społecznej, propagowanie tradycyjnych form komunikowania się, wzbogacenie wiedzy, umiejętności, doświadczeń z tworzenia i otrzymywania listów.
Cele szczegółowe:
IV Metody i formy
Nauczyciel Beata Godlewska w ramach zajęć rewalidacyjnych zrealizuje łącznie 10 tematów we własnym tempie dostosowanym do potrzeb ucznia w terminie od września 2022r. do czerwca 2023r.
Metody pracy:
Formy pracy:
V Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji)
Uczeń:
Nauczyciel:
Dla szkoły jest to:
VI Tematyka zajęć
Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla drugiego etapu edukacyjnego.
VII Ewaluacja
W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel przeprowadzi:
Szczegółowa analiza przeprowadzonych rozmów oraz wyników klasyfikacji pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji innowacji w szkole.
Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz udostępnione dyrektorowi zespołu.
VIII Spodziewane efekty
Wpływ na uczniów:
Wpływ na pracę szkoły:
IX Podsumowanie
Niniejsza innowacja ma na celu zaprezentowanie korzyści płynących z międzyszkolnej wymiany listowej uczniów, kultywowanie tradycji epistolograficznej oraz propagowanie idei integracji rówieśniczej. Ideą wiodącą innowacji jest propagowanie tradycyjnego sposobu przesyłania informacji w formie pocztówek.
14-100 Ostróda
ul. Plebiscytowa 50