Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

LEKCJE MATEMATYKI - OUTDOOR

LEKCJE MATEMATYKI - OUTDOOR

LEKCJE MATEMATYKI – OUTDOOR

 

Podczas szkolenia w Hiszpanii nauczyciele naszej szkoły uczestniczyli w zajęciach „outdoorowych”. Ta aktywna forma edukacji ma ogromny wpływ na kształtowanie umiejętności miękkich człowieka. Nauka na zewnątrz, w naturalnym otoczeniu pomaga Awyciągnąć wnioski.          

Małgorzata Joniec metodę outdoor wykorzystała podczas lekcji matematyki i godzin wychowawczych w  klasach IV a, IV b, V a i VI a. Zajęcia odbywały się na korytarzu szkolnym, placu zabaw i terenie obok szkoły.

            Uczniowie klas IV szukali prostokątów, które mierzyli i obliczali ich pola. Poza umiejętnością mierzenia i obliczania powierzchni ćwiczyli spostrzegawczość, szacowanie, znajomość jednostek i musieli pamiętać, że kwadrat to też prostokąt. Na kolejnej lekcji wyszukiwali w swoim otoczeniu brył. Mieli znaleźć największe, najmniejsze oraz najbardziej oryginalne bryły. Szukali również brył, których używamy w życiu codziennym.

Piątoklasiści - po to, żeby skupić się na prostopadłościanach i sześcianach – poszukiwali różnych brył.  Musieli wykonać ich pomiary, narysować je i obliczyć objętość. Bez wątpienia przydała się spostrzegawczość, umiejętność zamiany jednostek, szacowania i wnioskowania.

Młodzież z klasy VI miała trudniejsze zadanie. Musieli wyszukać duże obiekty i zastanowić się, jaką należy zastosować skalę, aby ten obiekt zmieścił się na kartce w zeszycie. I odwrotnie - znaleźć mały obiekt i ustalić skalę taką, żeby nasz rysunek wypełnił kartkę A4. Mierzyli również odległość między dwoma obiektami, a potem przedstawiali ją na planie – musieli więc ustalić poprawną skalę i zgodnie z nią przeliczyć długości zmierzonych odległości.

Lekcje outdoor były także poświęcone ekologii. Dzieci z klas V przy pomocy aplikacji Google rozpoznawały po liściach i igłach gatunki drzew. Następnie wyszukiwały w Internecie drzewa, które są najbardziej popularne na Mazurach. A na koniec sprawdzały, ile z nich znajduje się wokół nich.

            Ponadto uczniowie poznawali życie na wsi w gospodarstwie rolnym na Kortosferze. Obserwowali, ile wody potrzeba do uprawy roślin i hodowli zwierząt. Liczyli, ile mogliby zarobić pieniędzy na jajkach od kur z wolnego wybiegu w porównaniu z kurami hodowlanymi. Poznawali, jakie plony mają rolnicy z gospodarstw ekologicznych. Mieli możliwość dojenia krowy ręcznie i za pomocą dojarki. Mogli również sprawdzić swoje umiejętności kierowania ciągnikiem. Za pomocą quizów i gier przekonali się, jak ważna jest ekologia we współczesnym gospodarstwie rolnym. A spożywane przez nas produkty z tych gospodarstw niewątpliwie wpływają na nasze zdrowie.

            Lekcje prowadzone metodą outdoorową były bardzo cenne dla uczniów, ale i nauczyciela. Dzieci chętnie rozwiązywały zadania, zadawały trafne pytania, uczyły się współpracy, a przy rozwiązywaniu zadań z podręcznika odwoływały się do tego, co robili poza klasą, trafnie kojarzyły i szybciej dochodziły do poprawnego wyniku. Poza tym ruch na świeżym powietrzu ma niewątpliwy wpływ na szybkie przyswajanie przez uczniów nowego materiału.

 

GALERIA

Data dodania: 2024-06-21 14:20:16
Data edycji: 2024-06-21 14:34:14
Ilość wyświetleń: 186

Konkursy

Więcej

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej