Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI NA LEKCJACH W SP 5

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI NA LEKCJACH W SP 5

 

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI NA LEKCJACH W SP 5

 

Nasze lekcje i zajęcia pozalekcyjne nie muszą być nudne. Roboty Photon i okulary VR urozmaicają je.

 

W klasie 5a na zajęciach pozalekcyjnych w ramach innowacji „Otwieramy drzwi do Laboratorium Przyszłości” uczniowie razem z p. Marzeną Szaciłowską programowali roboty i podróżowali dzięki okularom VR. Pracowali w aplikacji Photon EDU i łączyli urządzenia z telefonami komórkowymi. Testowali robota w interfejsie Photon Blocks i programowali jego ruch korzystając z funkcji „pętla”. Przenosili się w podwodne światy, na szczyty wulkanów, a nawet… w kosmos! Wszystko to dzięki okularom VR.

 

Wycieczka do elektrowni jądrowej na lekcji fizyki w klasie 8a, czy też pomoc robota w robieniu zakupów na matematyce w 6a, to tylko niektóre z zastosowań sprzętu z Laboratorium Przyszłości. Klasa 7 na lekcji fizyki  pod czujnym okiem pani Lucyny Katachurki wyznaczała średnią prędkość, z jaką poruszały się Photony. Klasa 5b z kolei na zajęciach rozwijających kreatywność z matematyki pokonywała wyznaczone trasy i wykonywała polecenia (zmiana koloru,  różne dźwięki robota).

 

W klasie 4a uczniowie wykorzystują sprzęt z „Laboratorum przyszłości” nie tylko na lekcji matematyki, ale również na godzinie wychowawczej. Pod czujnym okiem p. Małgorzata Joniec uczniowie sterując robotami Photon poznawali zasady poprawnej komunikacji, powtarzali zasady ruchu drogowego. Dzięki okularom VR polecieli w kosmos i oglądali z bliska planety. W klasie 5a, 6a oraz 8a ma lekcjach matematyki roboty Photon świetnie znalazły zastosowanie we wskazywaniu poprawnych rozwiązań, a możliwość sterowaniem robotami dodatkowo motywowała uczniów do szybszego i poprawnego rozwiązywania zadań. Jednak najlepszą atrakcją w każdej klasie okazywała się możliwość zaprogramowania robota tak, aby wygrał wyścigi, a na mecie wydać okrzyk radości.

 

W kasach 8 p. Adriana Pappelbon dzięki Wirtualnemu Laboratorium Empiriusz przenosi uczniów w wirtualny świat pracowni chemicznych. Tam uczniowie mogą wykonywać różne doświadczenia bez obawy, że coś pójdzie nie po ich myśli.

 

GALERIA

Data dodania: 2023-03-17 15:08:11
Data edycji: 2023-04-11 15:11:20
Ilość wyświetleń: 198

Konkursy

Więcej

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej