Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

„Europa i ja” 2021/2022

Innowacja pedagogiczna

programowo - metodyczna

                                  

Imię i nazwisko autora projektu:

Ilona Broniszewska

 

Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego innowację:

Klaudia Berlińska

 

Temat innowacji:

„Europa i ja”

 

 

Innowacja przeprowadzona zostanie na następujących zasadach:

Rodzaj innowacji: programowo - metodyczna

Program innowacyjny przeprowadzony zostanie w klasie I A Szkoły Podstawowej nr 5 im. Janusza Korczaka w Ostródzie.

W innowacji wezmą udział wszyscy uczniowie tej klasy.

 

Innowacja pedagogiczna realizowana będzie od 1 października 2021r. do 30 maja 2022r.

 

Materiały do prowadzenia zajęć pochodzić będą z zasobów własnych szkoły.

 

Celem Projektu jest przybliżenie dzieciom w wieku przedszkolnym i uczniom klas 1-3 wiedzy na temat krajów znajdujących się w Europie. Poprzez udział w Projekcie uczestnicy zdobędą nowe doświadczenia,

rozwiną zainteresowania dotyczące Europy, wypromują swoją szkolną

placówkę oraz nawiążą współpracę z innymi szkołami.

 

Projekt jest zgodny z kierunkiem polityki oświatowej na rok szkolny 2021/2022.

 

I. Opis zasadności wprowadzenia innowacji

 

W dobie dzisiejszych czasów, gdzie już nawet najmłodszy człowiek ma nieustanny dostęp do nowoczesnych źródeł informacji, a co za tym idzie ma możliwość bycia na bieżąco ze wszystkim co się dzieje dokoła niego, ważne jest by wesprzeć go w poszukiwaniu i  ukierunkować jego działanie również na pobudzanie ciekawości świata i poznawanie kultur innych krajów.

Aby zainspirować dzieci do regularnego wzbogacania swojej wiedzy od 1 października 2021 r. wprowadzam do swojej klasy projekt edukacyjny autorstwa Ilony Broniszewskiej, nastawiony na nabywanie wiadomości o tradycjach, kulturze i życiu ludzi w krajach Europy, a mianowicie Finlandii, poprzez aktywną działalność edukacyjną.

 

II. Cele innowacji

 

Cele ogólne:

  • nabywanie wiadomości o tradycjach, kultura i życiu ludzi w Europie - Finlandia,
  • dążenie do pobudzenia u dziecka ciekawości świata,
  • integracja zespołu klasowego,
  • współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju i zagranicznych szkół polonijnych,

 

III. Zasady innowacji

 

Innowacja pedagogiczna odbywać się będzie od 1 października 2021r. do 30 maja 2022r. dwie godziny lekcyjne w miesiącu podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej.

Nauczyciel realizujący program opierać się będzie na umiejętnościach i doświadczeniach własnych oraz na sugestiach i pomysłach innych osób biorących udział w projekcie, poprzez wymianę wspólnych doświadczeń na grupie projektowej. Realizowane zadania będą zgodne z zaleceniami ujętymi w Regulaminie.  

Zajęcia odbywać się będą na terenie szkoły lub poza nią, po uprzednim poinformowaniu dyrektora szkoły. Podczas zajęć wykorzystane zostaną pomoce dydaktyczne posiadane przez szkołę oraz przez każdego ucznia.

Przed rozpoczęciem projektu nauczyciel prowadzący innowację uzyska od autora projektu zgody dla rodziców na udział dzieci w projekcie oraz na wykorzystanie ich wizerunku.

Zadania w projekcie „Europa i ja”, nauczyciel realizujący innowację będzie tak modyfikował, aby były one wykonalne dla danej grupy wiekowej. Klasa na początku swojej przygody z projektem wybierze sobie jedno państwo europejskie (oprócz Polski) i wszystkie zadania wykona biorąc pod uwagę wybrany kraj, którego nie można zmieniać.

Po ukończeniu minimum 7 zadań placówka, nauczyciel oraz uczniowie otrzymają certyfikaty. Osoba prowadząca projekt efekty swojej pracy z każdego wykonanego zadania udokumentuje w grupie na portalu społecznościowym Facebook dotyczącej projektu.

Szczegółowy opis zadań do wykonania w danym miesiącu dołączono do Regulaminu.

W każdym miesiącu uczestnik (zespół klasowy) wybierze kilka proponowanych działań, mających na celu bliższe poznanie wybranego kraju europejskiego, a więc jego symboli narodowych, kultury, języka ojczystego, wierzeń, itd.

Udział w projekcie jest BEZPŁATNY.

 

IV. Ewaluacja programu

 

Narzędzia ewaluacyjne:

- Karta samooceny ucznia po każdym zadaniu i na zakończenie projektu,

- ankieta dla rodziców po zakończonym projekcie (przygotowana przez nauczyciela).

 

Szczegółowa analiza wyników ankiety oraz kart samooceny uczniów pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji innowacji w tej grupie. Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu końcowym oraz udostępnione dyrektorowi szkoły.

Data dodania: 2021-09-16 16:33:10
Data edycji: 2022-01-02 16:33:40
Ilość wyświetleń: 509

Konkursy

Więcej

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej